Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
A projekt célja a Budapest vasúti átjárhatóságát korlátozó, fejpályaudvari rendszerének átalakításával a Budapest Nyugati pályaudvar és a Déli pályaudvar összekötő alagút létesítésével az átmenő vasúti hálózat kialakítása és így a meglévő hálózatban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával a vasútüzem teljesítőképességének növelése és hatékonyabbá tétele, továbbá a zavarérzékenység csökkentésével a vasútnak az elővárosi és az országos vasúti hálózat szerepének erősítése: a távolsági vonatok a belvárost érintve haladhatnak tovább. Ezen túlmenően a vasút városi közlekedésben betöltött szerepének növelése. Mindezen lépésekkel előmozdítható a fenntartható, környezetbarát, közösségi közlekedési módok átfogó versenyképességének javítása Magyarország központi régiójában. Új városfejlesztési tengely jön létre, amely a különböző ágazatok szinergikus együttműködése révén válik a városi életminőség javításának és a gazdasági aktivitás ösztönzésének színterévé.
A fenti célok érdekében városfejlesztési, közlekedési, vasúttechnológiai szempontok mellett részletes Környezetvédelmi Hatástanulmány készül a projekt keretében.
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | 2020-HU-TMC-0064-S |
Projekt típusa | Vasút |
Projekt konstrukció | Tervezés |
Kialakítás típusa | Egyéb |
Érintett vármegyék | Budapest |
Érintett települések | Budapest I. ker., Budapest II. ker. , Budapest V. ker. , Budapest VI. ker., Budapest XI. ker., Budapest XII. ker. , Budapest XIII. ker. |
A projektben részt vett tervező(k) | FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. |
Fázis | Befejezett előkészítés |
Kedvezményezett neve | Építési és Közlekedési Minisztérium |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2023. 10. 19. |
Támogatás összege | 991 698 600 Ft |
Támogatás intenzitása | 100% |
Tervező / projektben résztvevő tervezők | FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. |
Tervezési befejezési határidő | 2023. 10. 19. |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |