Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
Érintett projektszakaszok:
Szeged – Hódmezővásárhely között a tram-train létesítése, közúti vasúti munkák (Városi vasút: Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2021. november 22. napon lezárult.) (Kocsiszín: Előkészítés befejeződött, a tenderdokumentáció 2023. október 16. napon leszállításra került.)
A projektszakaszra további forrást biztosít az IKOP-3.2.0-15-2017-00031 és az IKOP-3.2.0-15-2017-00030 azonosítójú Támogatási Szerződés.
Korábbi, forrást biztosító Támogatási Szerződés: IKOP-3.2.0-15-2016-00001 (megszüntetésre került)
Hódmezővásárhely közúti vasúti munkái
Hódmezővásárhelyen 3,6 km hosszon egyvágányú városi villamosvonal épült, 5 megállóhellyel és 1 végállomással. A nyomvonal Hódmezővásárhely Népkert megállóhelynél ágazik ki a nagyvasútból, majd az Ady Endre utca – Tóalj utca – Szőnyi utca – Andrássy utca – Bajcsy Zsilinszky utca útvonalon a Hódmezővásárhely állomás mellett létesülő végállomásig vezet. A projekt részét képezte a villamos pálya, megállóhelyek, kapcsolódó útburkolat, parkolók, közúti csomópontok kiépítése. Ezen a szakaszon kiépült a 600 V-DC felsővezeték-hálózat (teljes rendszer), beleértve az áramátalakítót is.
Szeged Rókus közúti vasút munkái
Szegeden villamosvonalba történő épült a Szeged 1-es villamosvonal Rókus megállóhely és a 135. számú vasútvonal között, az összekötő vágányba beépült A/2 számú kitérő végéig. Jelen projekt részét képezte a hurok vágányképének átalakítása, továbbá ezen a szakaszon a 600 V-DC felsővezeték-hálózat (teljes rendszer) kiépítése is. A MÁV állomáson és az SZKT hálózatán a vágányok és egyéb létesítmények elbontása, a MÁV XIX. vágányának megépítése, valamint a MÁV felvételi épületben üzemi terek kialakítása átépítéssel is. Mindezek a kapcsolódó egyéb járulékos munkákkal (peronépítés, útátjárók, kerítések, stb) együtt.
A kivitelezés szerződéses összege: 9 724 610 723 Ft
A tram-train rendszerhez kapcsolódó, Hódmezővásárhelyen megvalósítandó új kocsiszín engedélyezési terv szinten történő előkészítése is a projektszakasz része volt.
Szeged - Hódmezővásárhely tram-train létesítése: Szeged - Hódmezővásárhely vonalszakasz nagyvasúti munkák - Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2021. március 31. napon lezárult.
A projektszakaszra további forrást biztosít az IKOP-3.2.0-15-2017-00030 azonosítójú Támogatási Szerződés.
Szeged-Rókus Elágazás (bez.) – Hódmezővásárhelyi Népkert (bez.) közötti nagyvasúti vonalszakasz rekonstrukciójával a vasúti pályán 100 km/h-s sebességgel történő közlekedés lesz biztosítható. A beruházás keretén belül - Szeged Rókus Elágazás – Baktó Elágazás, valamint Sártó Elágazás – Kopáncs állomás között új 2. vágányok építése is megtörtént. Algyő és Hódmezővásárhelyi Népkert állomás korszerűsítésének keretén belül a szükséges peron- és perontető építési munkák is megvalósításra került. Mindezek mellett a teljes biztosítóberendezési rendszer cseréje, a központi forgalomirányítás Szegedi KÖFI központban történő kiépítése, a szükséges kábelalépítmény építési és optikai kábel fektetési feladatok elvégzése, valamint az Algyői-Tisza híd felújítási munkáinak elvégzése is megvalósításra került.
A kivitelezés szerződéses összege: 25 675 767 878 Ft
Szeged - Hódmezővásárhely tram-train létesítése: kiegészítő építési munkák - Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2022. április 8. napon lezárult.
A projektszakaszra további forrást biztosít az IKOP-3.2.0-15-2017-00031 és az IKOP-3.2.0-15-2017-00030 azonosítójú Támogatási Szerződés.
Szeged-Rendező pályaudvaron komplex, valamennyi infrastrukturális szakágat magába foglaló karbantartó bázis (járműtelep) kiépítése.
A kivitelezés szerződéses összege: 3 335 797 222 Ft
Szeged – Szabadka előkészítése - Felfüggesztett
Szeged - Békéscsaba előkészítése - Előkészítés befejeződött, a tervek és tenderdokumentáció 2023. december 8. napon leszállításra került.
135. sz. Békéscsaba - Szeged vasútvonal Békéscsaba (kiz) - Hódmezővásárhelyi Népkert (kíz) és a Szeged- Rókus (bez) - Szeged-Személy pu. (kiz) vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges (97 vkm) engedélyezési tervek, tendertervek és tenderdokumentáció elkészítése, engedélyeztetése, és - Megrendelő megrendelése esetén - a kiviteli tervek elkészítése. A projektszakasz által érintett települések: Szeged, Hódmezővásárhely, Orosháza, Békéscsaba. A vonal kiépítési sebessége: Hódmezővásárhelyi Népkert (kiz) – Orosháza (bez) között 80 km/h, Orosháza (kiz) – Békéscsaba (kiz) között 120 km/h.
Az előkészítés szerződéses összege: 1 400 000 000 Ft
Összesen a 3 db kivitelezési és 1 db tervezési szerződés összege: 40 136 175 823 Ft
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | VIF/413-6/2022-ITM_SZERZ |
Projekt típusa | Vasút |
Projekt konstrukció | Tervezés + Kivitelezés |
Kialakítás típusa |
Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása Új nyomvonal Felújítás egy vágány, részben második vágány építése Új P+R parkolók száma Új kerékpártárolók száma Biztosítóberendezés telepítése |
Új nyomvonal | 3600 méter |
Első vágány hossza | 22000 méter |
Második vágány hossza | 8000 méter |
Új P+R parkolók száma | 20 darab |
Új kerékpártárolók száma | 100 darab |
Egyéb | Járműtelep kiépítése |
Érintett vármegyék | Békés vármegye, Csongrád vármegye |
Érintett települések | Algyő, Békéscsaba, Hódmezővásárhely, Orosháza, Szeged |
Kivitelező | STRABAG Kft. és Belfry PE Kft., Swietelsky Vasúttechnika Kft., Homlok Építő Zrt., Infraplan Zrt, Főmterv Zrt., Kontúr Csoport Kft. |
Fázis | Befejezett beruházás |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 40 136 175 823 Ft |
Kedvezményezett neve | Építési és Közlekedési Minisztérium |
Kivitelezés kezdete | 2017. 07. 25. |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2023. 12. 08. |
Támogatás összege | 50 673 000 000 Ft |
Támogatás intenzitása | 100% |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |