Magyarország Kormánya

Építési és Közlekedési Minisztérium

Beruházási portál

Projektek

Szeged-Hódmezővásárhely tram-train rendszerhez szükséges városi vasúti, a tram-trainhez közvetlenül kapcsolódó nagyvasúti infrastruktúra és a Szeged-Hódmezővásárhely közötti 135. sz. vasútvonal szűk keresztmetszet megszüntetése; Szeged-Szabadka és Szeged-Békéscsaba előkészítés

Érintett projektszakaszok:

Szeged – Hódmezővásárhely között a tram-train létesítése, közúti vasúti munkák (Városi vasút: Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2021. november 22. napon lezárult.) (Kocsiszín: Előkészítés befejeződött, a tenderdokumentáció 2023. október 16. napon leszállításra került.)
A projektszakaszra további forrást biztosít az IKOP-3.2.0-15-2017-00031 és az IKOP-3.2.0-15-2017-00030 azonosítójú Támogatási Szerződés.
Korábbi, forrást biztosító Támogatási Szerződés: IKOP-3.2.0-15-2016-00001 (megszüntetésre került)

Hódmezővásárhely közúti vasúti munkái
Hódmezővásárhelyen 3,6 km hosszon egyvágányú városi villamosvonal épült, 5 megállóhellyel és 1 végállomással. A nyomvonal Hódmezővásárhely Népkert megállóhelynél ágazik ki a nagyvasútból, majd az Ady Endre utca – Tóalj utca – Szőnyi utca – Andrássy utca – Bajcsy Zsilinszky utca útvonalon a Hódmezővásárhely állomás mellett létesülő végállomásig vezet. A projekt részét képezte a villamos pálya, megállóhelyek, kapcsolódó útburkolat, parkolók, közúti csomópontok kiépítése. Ezen a szakaszon kiépült a 600 V-DC felsővezeték-hálózat (teljes rendszer), beleértve az áramátalakítót is.

Szeged Rókus közúti vasút munkái
Szegeden villamosvonalba történő épült a Szeged 1-es villamosvonal Rókus megállóhely és a 135. számú vasútvonal között, az összekötő vágányba beépült A/2 számú kitérő végéig. Jelen projekt részét képezte a hurok vágányképének átalakítása, továbbá ezen a szakaszon a 600 V-DC felsővezeték-hálózat (teljes rendszer) kiépítése is. A MÁV állomáson és az SZKT hálózatán a vágányok és egyéb létesítmények elbontása, a MÁV XIX. vágányának megépítése, valamint a MÁV felvételi épületben üzemi terek kialakítása átépítéssel is. Mindezek a kapcsolódó egyéb járulékos munkákkal (peronépítés, útátjárók, kerítések, stb) együtt.

A kivitelezés szerződéses összege: 9 724 610 723 Ft

A tram-train rendszerhez kapcsolódó, Hódmezővásárhelyen megvalósítandó új kocsiszín engedélyezési terv szinten történő előkészítése is a projektszakasz része volt.

Szeged - Hódmezővásárhely tram-train létesítése: Szeged - Hódmezővásárhely vonalszakasz nagyvasúti munkák - Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2021. március 31. napon lezárult.
A projektszakaszra további forrást biztosít az IKOP-3.2.0-15-2017-00030 azonosítójú Támogatási Szerződés.
Szeged-Rókus Elágazás (bez.) – Hódmezővásárhelyi Népkert (bez.) közötti nagyvasúti vonalszakasz rekonstrukciójával a vasúti pályán 100 km/h-s sebességgel történő közlekedés lesz biztosítható. A beruházás keretén belül - Szeged Rókus Elágazás – Baktó Elágazás, valamint Sártó Elágazás – Kopáncs állomás között új 2. vágányok építése is megtörtént. Algyő és Hódmezővásárhelyi Népkert állomás korszerűsítésének keretén belül a szükséges peron- és perontető építési munkák is megvalósításra került. Mindezek mellett a teljes biztosítóberendezési rendszer cseréje, a központi forgalomirányítás Szegedi KÖFI központban történő kiépítése, a szükséges kábelalépítmény építési és optikai kábel fektetési feladatok elvégzése, valamint az Algyői-Tisza híd felújítási munkáinak elvégzése is megvalósításra került.

A kivitelezés szerződéses összege: 25 675 767 878 Ft

Szeged - Hódmezővásárhely tram-train létesítése: kiegészítő építési munkák - Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2022. április 8. napon lezárult.
A projektszakaszra további forrást biztosít az IKOP-3.2.0-15-2017-00031 és az IKOP-3.2.0-15-2017-00030 azonosítójú Támogatási Szerződés.
Szeged-Rendező pályaudvaron komplex, valamennyi infrastrukturális szakágat magába foglaló karbantartó bázis (járműtelep) kiépítése.

A kivitelezés szerződéses összege: 3 335 797 222 Ft

Szeged – Szabadka előkészítése - Felfüggesztett

Szeged - Békéscsaba előkészítése - Előkészítés befejeződött, a tervek és tenderdokumentáció 2023. december 8. napon leszállításra került.
135. sz. Békéscsaba - Szeged vasútvonal Békéscsaba (kiz) - Hódmezővásárhelyi Népkert (kíz) és a Szeged- Rókus (bez) - Szeged-Személy pu. (kiz) vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges (97 vkm) engedélyezési tervek, tendertervek és tenderdokumentáció elkészítése, engedélyeztetése, és - Megrendelő megrendelése esetén - a kiviteli tervek elkészítése. A projektszakasz által érintett települések: Szeged, Hódmezővásárhely, Orosháza, Békéscsaba. A vonal kiépítési sebessége: Hódmezővásárhelyi Népkert (kiz) – Orosháza (bez) között 80 km/h, Orosháza (kiz) – Békéscsaba (kiz) között 120 km/h.

Az előkészítés szerződéses összege: 1 400 000 000 Ft

Összesen a 3 db kivitelezési és 1 db tervezési szerződés összege: 40 136 175 823 Ft

Adatok
Projekt azonosító száma VIF/413-6/2022-ITM_SZERZ
Projekt típusa Vasút
Projekt konstrukció Tervezés + Kivitelezés
Kialakítás típusa Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása
Új nyomvonal
Felújítás egy vágány, részben második vágány építése
Új P+R parkolók száma
Új kerékpártárolók száma
Biztosítóberendezés telepítése
Új nyomvonal 3600 méter
Első vágány hossza 22000 méter
Második vágány hossza 8000 méter
Új P+R parkolók száma 20 darab
Új kerékpártárolók száma 100 darab
Egyéb Járműtelep kiépítése
Érintett megyék Békés megye, Csongrád megye
Érintett települések Algyő, Békéscsaba, Hódmezővásárhely, Orosháza, Szeged
Kivitelező STRABAG Kft. és Belfry PE Kft., Swietelsky Vasúttechnika Kft., Homlok Építő Zrt., Infraplan Zrt, Főmterv Zrt., Kontúr Csoport Kft.
Fázis Befejezett beruházás
A kivitelezés nettó szerződéses összege 40 136 175 823 Ft
Kedvezményezett neve Építési és Közlekedési Minisztérium
Kivitelezés kezdete 2017. 07. 25.
Támogatás összege 50 673 000 000 Ft
Támogatás intenzitása 100%
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma 2023. 12. 08.
Forrás A beruházást a magyar állam finanszírozza.
2024.07.17