Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
A projekt a "Püspökladány – Debrecen vasútvonal korszerűsítése, Debrecen állomás részleges átépítésének előkészítése és Szajol – Debrecen vasútvonalon ETCS vonatbefolyásoló rendszer kiépítése" című IKOP-2.1.0-15-2017-00036 azonosítószámú szakaszolt IKOP projekt II. szakasza.
A vonalszakaszon a projekt célja az interoperabilitást biztosító egységes európai vonatbefolyásoló rendszer kiépítése és telepítése, melynek elsődleges feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának a legkülönbözőbb üzemi helyzetekben történő garantálása.
A projekt keretében ezért a Szajol – Ebes mintegy 100 km hosszúságú és 8 db elektronikus állomási biztosítóberendezést tartalmazó vonalszakaszon az elektronikus biztosítóberendezésekhez illesztett ETCS L2 rendszer tervezése és kivitelezése, az Ebes – Debrecen vonalszakaszon ETCS 1 vonatbefolyásoló rendszer tervezése és kivitelezése valósul meg.
A kivitelezés szerződéses összege: 12 896 200 000 Ft, melyből 2 901 645 000,- Ft érinti a projekt II. szakaszát (IKOP Plusz).
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | IKOP_PLUSZ-2.2.0-23-2024-00005 |
Projekt típusa | Vasút |
Projekt konstrukció | Kivitelezés |
Érintett vármegyék | Hajdú-Bihar vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye |
Érintett települések | Debrecen, Ebes, Hajdúszoboszló, Kaba, Karcag, Kisújszállás, Örményes, Püspökladány, Szajol, Törökszentmiklós |
Kivitelező | Hitachi Rail GTS Austria GmbH (korábbi nevén Thales Austria GmbH), Hitachi Rail GTS Hungary Kft. (korábbi nevén Thales Rail Signalling Solutions Kft.) Közös Ajánlattevők |
Fázis | Kivitelezés |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 2 901 645 000 Ft |
Kedvezményezett neve | Építési és Közlekedési Minisztérium |
Kivitelezés kezdete | 2021. 07. 15. |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2024. 12. 31. |
Támogatás összege | 5 231 316 324 Ft |
Támogatás intenzitása | 98,55% |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |