Magyarország Kormánya

Építési és Közlekedési Minisztérium

Beruházási portál

Projektek

Püspökladány – Debrecen vasútvonal korszerűsítése, Debrecen állomás részleges átépítése és Szajol – Debrecen vasútvonalon ETCS vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Püspökladány – Debrecen vasútvonal korszerűsítése, Debrecen állomás részleges átépítésének előkészítése és Szajol – Debrecen vasútvonalon ETCS vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Projektszakaszok:
Püspökladány (kiz.) – Ebes (bez.) vonalszakasz pályaépítési és biztosítóberendezési munkák - Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2021. október 29. napon lezárult.
160 km/h sebességű és 225 kN tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas pálya épült ki. A vasútállomások teljes vágányhálózatának korszerűsítése megtörtént. 55 cm magasságú állomási peronok létesültek, aluljárók, liftek, perontetők építése, akadálymentes állomási környezet kialakítása történt meg. Térvilágítás épült ki, 0,4 kV-os villamos energiaellátás és felsővezetéki rendszer került korszerűsítésre. Kabán külön szintű vasúti-közúti keresztezés került kialakításra. Zajvédő falak építése, P+R rendszer kialakítása, buszfordulók, buszmegállók létesítése, állomási biztosítóberendezések (és áramellátás) építése és vonali biztosítóberendezések korszerűsítése történt meg. Új kábelalépítmény és kábelhálózat épült ki az állomásokon és a vonalon. Integrált vasúti távközlő rendszer, korszerű utastájékoztató berendezések létesültek.

A kivitelezés szerződéses összege: 74 096 343 639 Ft

Ebes (kiz.) – Debrecen (kiz.) vasúti vonalszakasz pályaépítési és biztosítóberendezési munkái - Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2020. december 7. napon lezárult.
Az Ebes (kiz.) - Debrecen (kiz.) nyíltvonali vonalszakasz teljes átépítése történt meg a 2105+00 - 2185+44 szelvények között v = 160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre. Kétvágányú, 160 km/h sebességű és 225 kN tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas pálya kiépítése 8,04 pályakm hosszon a pálya al- és felépítményének átépítése, vonali műtárgyak felújítása és átépítése. Felsővezetéki rendszer került korszerűsítésre, közúti felüljáró épült (a 4805 jelű út átvezetése a a vasútvonal és a 4-es számú főút fölött). Optikai kábel került áthelyezésre, erősáramú kábel és vonalkábel került fektetésre az átépítés teljes hosszában.

A kivitelezés szerződéses összege: 15 098 603 664 Ft

Szajol – Debrecen között ETCS 2 telepítése - Kivitelezés folyamatban
A Szajol (kiz) – Ebes (bez) mintegy 100 km hosszúságú és 5 db (+3 db jelenleg épülő) elektronikus állomási biztosítóberendezést tartalmazó vonalszakaszon a meglévő és a jelenleg telepítés alatt álló elektronikus biztosítóberendezésekhez illesztett ETCS L2 rendszer tervezése és kivitelezése, az Ebes (kiz) – Debrecen (kiz) vonalszakaszon ETCS 1 vonatbefolyásoló rendszer tervezése és kivitelezése.

A kivitelezés szerződéses összege: 12 896 200 000 Ft

Összesen a 3 projektszakasz kivitelezésének szerződéses összege: 102 091 147 303 Ft

Adatok
Projekt azonosító száma IKOP-2.1.0-15-2017-00036
Projekt típusa Vasút
Projekt konstrukció Tervezés + Kivitelezés
Kialakítás típusa Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása
Felújítás két vágány
új különszintű csomópont
Új P+R parkolók száma
Biztosítóberendezés telepítése
Utastájékoztatás telepítése
Felújítás két vágány 38900 méter
új különszintű csomópont 2 darab
Új P+R parkolók száma 109 darab
Érintett vármegyék Hajdú-Bihar vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Érintett települések Debrecen, Ebes, Fegyvernek, Hajdúszoboszló, Kaba, Karcag, Kisújszállás, Örményes, Püspökladány, Szajol, Törökszentmiklós
Kivitelező RV2020 Konzorcium (V-Híd Zrt, R-KORD Kft.), Ágod völgye Konzorcium (V-Híd Zrt, R-KORD Kft.), Thales Austria GmbH, Thales Rail Signallig Solutions Kft. Közös Ajánlattevők
Fázis Kivitelezés
A kivitelezés nettó szerződéses összege 102 091 147 303 Ft
Kedvezményezett neve Építési és Közlekedési Minisztérium
Kivitelezés kezdete 2017. 06. 12.
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma 2024. 12. 31.
Támogatás összege 140 550 373 538 Ft
Támogatás intenzitása 98.55%
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.
2024.01.26