Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
A tárgyi projekt keretében a két település között (Murakeresztúr, Kotor/Kotoriba), határon átnyúló közúti és kerékpáros közlekedési kapcsolatának korábbi megvalósíthatósági tanulmányának felülvizsgálata, valamint tanulmányterve és környezetvédelmi dokumentációja készült el.
A magyar oldalon a határmetszési pontig 1553 m 2x1 sávos, míg a horvát oldalon 1578 m ugyancsak 2x1 3,5 m sávszélességű új út létesülne 7,50 méteres burkolatszélességgel és 11,0 méteres koronaszélességgel. Az összekötő úttal párhuzamosan 2,55 m burkolatszélességű kerékpárút kerülne megtervezésre, amely a vasútvonalat szintben keresztezve bekötésre kerülne Murakeresztúr belterületére is. A tervezett út magyar oldalon külterületi országos mellékút, amely a 6835 j. összekötő úthoz csatlakozik. A nyomvonal Murakeresztúr és Molnári település közigazgatási területén keresztül áthaladva a Gyurgyánci-patak felett tervezett hídon át közelíti meg a meglévő vasúti pálya nyomvonalát, majd azzal párhuzamosan haladva a Mura folyón tervezett kosárfülű ívhídon keresztül átlépve a magyar-horvát határt folytatódik a horvátországi szakaszon.
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | PUHMHR02 |
Projekt típusa | Út |
Projekt konstrukció | Tervezés |
Kialakítás típusa | Új nyomvonal (2x1 sáv) |
Új nyomvonal (2x1 sáv) | 1595 méter |
Érintett vármegyék | Zala vármegye |
Érintett települések | Murakeresztúr |
A projektben részt vett tervező(k) | RODEN Mérnöki Iroda Kft. |
Fázis |
Előkészítés Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik. Környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. Koncepció tervvel rendelkezik |
Az előkészítés nettó összege | 57 100 000 Ft |
Kedvezményezett neve | Építési és Közlekedési Minisztérium |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2024. 04. 01. |
Támogatás összege | € 488 355 |
Támogatás intenzitása | 85% |
Tervező / projektben résztvevő tervezők | RODEN Mérnöki Iroda Kft. |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |