A 142-es számú Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét vasútvonal az utolsó teljesen egyvágányú, villamosítatlan fővárosi agglomerációs vasútvonal.
A mintegy 85 km hosszúságú vasútvonal jelenleg egyvágányú, nem villamosított, 60 km/h sebességre és 210 kN tengelyterhelésre engedélyezett.
A tervezés során a vasútvonal teljes, minden szakági létesítményre kiterjedő korszerűsítését kell elvégezni annak érdekében, hogy a vasútvonal jelentősen hozzá tudjon járulni a térség közlekedési lehetőségeinek javításához:
• Állomások és megállóhelyek korszerűsítése, akadálymentesítése, utasforgalmi létesítmények (felvételi épület, peron, perontető stb.) korszerűsítése, megújítása;
• A vonal teljes hosszban történő villamosítása;
• Állomásokon új biztosító- és távközlő, utastájékoztató berendezések létesítése;
• Ráhordási létesítmények (P+R parkolók, kerékpártárolók, autóbuszfordulók) fejlesztése, bővítése;
• Zajvédelmi létesítmények (zajárnyékoló falak);
• Fakivágás, növénytelepítés, környezetvédelem.
Jelen előkészítési projekt tárgyát képező feladatok:
építési engedélyek beszerzése,
kiviteli tervek leszállítása,
végleges tendertervek leszállítása Lajosmizse - Kecskemét szakaszra vonatkozóan.
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | IKOP_PLUSZ-1.2.0-23-2024-00004 |
Projekt típusa | Vasút |
Projekt konstrukció | Tervezés |
Kialakítás típusa | Egyéb |
Érintett megyék | Bács-Kiskun megye |
Érintett települések | Kecskemét, Lajosmizse |
A projektben részt vett tervező(k) | Ring Kft., Speciálterv Kft. |
Fázis |
Előkészítés Engedélyezési tervvel rendelkezik. |
Az előkészítés nettó összege | 675 521 847 Ft |
Kedvezményezett neve | Építési és Közlekedési Minisztérium |
Támogatás összege | 857 912 746 Ft |
Támogatás intenzitása | 100% |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2025. 10. 31. |
Tervező / projektben résztvevő tervezők | Ring Kft., Speciálterv Kft. |
Tervezési befejezési határidő | 2025. 10. 31. |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |