Magyarország Kormánya

Építési és Közlekedési Minisztérium

Beruházási portál

Projektek

Lajosmizse-Kecskemét közötti vasútvonal fejlesztésének előkészítése - szakaszolt projekt

A 142-es számú Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét vasútvonal az utolsó teljesen egyvágányú, villamosítatlan fővárosi agglomerációs vasútvonal.

A mintegy 85 km hosszúságú vasútvonal jelenleg egyvágányú, nem villamosított, 60 km/h sebességre és 210 kN tengelyterhelésre engedélyezett.

A tervezés során a vasútvonal teljes, minden szakági létesítményre kiterjedő korszerűsítését kell elvégezni annak érdekében, hogy a vasútvonal jelentősen hozzá tudjon járulni a térség közlekedési lehetőségeinek javításához:

• Állomások és megállóhelyek korszerűsítése, akadálymentesítése, utasforgalmi létesítmények (felvételi épület, peron, perontető stb.) korszerűsítése, megújítása;
• A vonal teljes hosszban történő villamosítása;
• Állomásokon új biztosító- és távközlő, utastájékoztató berendezések létesítése;
• Ráhordási létesítmények (P+R parkolók, kerékpártárolók, autóbuszfordulók) fejlesztése, bővítése;
• Zajvédelmi létesítmények (zajárnyékoló falak);
• Fakivágás, növénytelepítés, környezetvédelem.

Jelen előkészítési projekt tárgyát képező feladatok:
 építési engedélyek beszerzése,
 kiviteli tervek leszállítása,
 végleges tendertervek leszállítása Lajosmizse - Kecskemét szakaszra vonatkozóan.

Adatok
Projekt azonosító száma IKOP_PLUSZ-1.2.0-23-2024-00004
Projekt típusa Vasút
Projekt konstrukció Tervezés
Kialakítás típusa Egyéb
Érintett megyék Bács-Kiskun megye
Érintett települések Kecskemét, Lajosmizse
A projektben részt vett tervező(k) Ring Kft., Speciálterv Kft.
Fázis Előkészítés
Engedélyezési tervvel rendelkezik.
Az előkészítés nettó összege 675 521 847 Ft
Kedvezményezett neve Építési és Közlekedési Minisztérium
Támogatás összege 857 912 746 Ft
Támogatás intenzitása 100%
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma 2025. 10. 31.
Tervező / projektben résztvevő tervezők Ring Kft., Speciálterv Kft.
Tervezési befejezési határidő 2025. 10. 31.
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.
2024.09.24