Magyarország Kormánya

Építési és Közlekedési Minisztérium

Beruházási portál

Projektek

Lajosmizse-Kecskemét közötti vasútvonal fejlesztésének előkészítése - szakaszolt projekt

A 142-es számú Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét vasútvonal az utolsó teljesen egyvágányú, villamosítatlan fővárosi agglomerációs vasútvonal.

A mintegy 85 km hosszúságú vasútvonal jelenleg egyvágányú, nem villamosított, 60 km/h sebességre és 210 kN tengelyterhelésre engedélyezett.

A tervezés során a vasútvonal teljes, minden szakági létesítményre kiterjedő korszerűsítését kell elvégezni annak érdekében, hogy a vasútvonal jelentősen hozzá tudjon járulni a térség közlekedési lehetőségeinek javításához:

• Állomások és megállóhelyek korszerűsítése, akadálymentesítése, utasforgalmi létesítmények (felvételi épület, peron, perontető stb.) korszerűsítése, megújítása;
• A vonal teljes hosszban történő villamosítása;
• Állomásokon új biztosító- és távközlő, utastájékoztató berendezések létesítése;
• Ráhordási létesítmények (P+R parkolók, kerékpártárolók, autóbuszfordulók) fejlesztése, bővítése;
• Zajvédelmi létesítmények (zajárnyékoló falak);
• Fakivágás, növénytelepítés, környezetvédelem.

Jelen előkészítési projekt tárgyát képező feladatok:
 építési engedélyek beszerzése,
 kiviteli tervek leszállítása,
 végleges tendertervek leszállítása Lajosmizse - Kecskemét szakaszra vonatkozóan.

Adatok
Projekt azonosító száma IKOP_PLUSZ-1.2.0-23-2024-00004
Projekt típusa Vasút
Projekt konstrukció Tervezés
Kialakítás típusa Egyéb
Érintett vármegyék Bács-Kiskun vármegye
Érintett települések Kecskemét, Lajosmizse
A projektben részt vett tervező(k) Ring Kft., Speciálterv Kft.
Fázis Előkészítés
Engedélyezési tervvel rendelkezik.
Az előkészítés nettó összege 675 521 847 Ft
Kedvezményezett neve Építési és Közlekedési Minisztérium
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma 2025. 10. 31.
Támogatás összege 857 912 746 Ft
Támogatás intenzitása 100%
Tervező / projektben résztvevő tervezők Ring Kft., Speciálterv Kft.
Tervezési befejezési határidő 2025. 10. 31.
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.
2024.09.24