Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
Az új nyomvonalon vezetett mintegy 13 km hosszú elkerülő út nem csupán a komáromi térség gazdaságfejlesztéséhez járulna hozzá jelentősen, hanem egyben Komárom (kiemelten Szőny városrész), valamint Almásfüzitő elkerülését is szolgálná, tehermentesítve az 1. sz. főút településeken áthaladó szakaszait. Feladat a Komárom város keleti elkerülését biztosító, új nyomvonalon vezetett, ~13 km hosszú, 2x1 forgalmi sávos főút vonatkozásában. Továbbá ehhez kapcsolódóan a Komáromi és a Tatai ipari parkok összeköttetését is szükséges megvalósítani. Az összeköttetés keretében tervezendő a Tata város nyugati elkerülését biztosító, részben új nyomvonalon vezetett, mintegy 4,5 km hosszú, 2x1 forgalmi sávos főút. A projekt keretében a 8139 j. összekötő út 2x1 sávos főúti paraméterekkel történő rehabilitációja is a feladat része a két elkerülő közötti szakaszon mintegy 13 km hosszon.
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | K001.21 |
Projekt típusa | Út |
Projekt konstrukció | Tervezés |
Kialakítás típusa |
Különszintű forgalmi csomópont Szintbeni csomópont építés Új nyomvonal (2x1 sáv) 11.5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolat-megerősítése (2x1 sáv) |
Új nyomvonal (2x1 sáv) | 15607.7 méter |
11.5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolat-megerősítése (2x1 sáv) | 14490 méter |
Egyéb | Összesen 7 db szintbeni és 2 db különszintű forgalmi csomópont építése |
Érintett vármegyék | Komárom-Esztergom vármegye |
Érintett települések | Almásfüzitő, Dunaalmás, Komárom, Mocsa, Naszály, Tata |
A projektben részt vett tervező(k) | Főmterv Zrt. |
Fázis | Előkészítés |
Az előkészítés nettó összege | 496 540 000 Ft |
Kedvezményezett neve | Építési és Közlekedési Minisztérium |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2026. 02. 28. |
Támogatás összege | 630 605 800 Ft |
Támogatás intenzitása | 100% |
Tervező / projektben résztvevő tervezők | Főmterv Zrt. |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |