Magyarország Kormánya

Építési és Közlekedési Minisztérium

Beruházási portál

Projektek

Budapest-Hatvan vonalszakasz korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Budapest-Hatvan vonalszakaszon a Keleti pályaudvar-Kőbánya felső és a Rákos-Hatvan vonalszakasz korszerűsítése, és ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése Rákos és Hatvan között

Érintett projektszakaszok:

Keleti pu. - Kőbánya felső között a 3. vágány kiépítése: Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2022. október 28. napon lezárult.
A beruházás során 3 km hosszan épül ki új vágány 80 km/órás tervezési sebességgel. A Keleti pályaudvaron a 10. vágányt meghosszabbítják, hogy alkalmassá váljon csatolt FLIRT motorvonatok fogadására.
A vágány nyomvonalán felújítanak három vasúti hidat, és megtörténik egy alsópályás acélhíd felszerkezetének a cseréje, továbbá a MÁV telep mellett zajvédő fal épül 289 m hosszban.

A kivitelezés szerződéses összege: 9 488 679 852 Ft

Rákos - Gödöllő pálya- és kapcsolódó létesítmények építése: Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2022. október 6. napon lezárult.
Rákos (kiz.) – Gödöllő (kiz.) vonalszakasz vasúti pálya, műtárgy, útépítés, magasépítés, energiaellátás, villamos felsővezeték, zajvédelmi munkák elvégzése, valamint az építéshez szükséges ideiglenes állapotok biztosítása.
A korszerűsítés során megteremtjük a XXI. sz-i színvonalú utasforgalom kiszolgálásához szükséges feltételeket, ennek kapcsán az utasforgalmi létesítményeket korszerűsítjük. Új P+R parkolókat létesítünk, valamint a vonal kapacitásának növelése érdekében az állomási peronok különszintű, akadálymentes megközelítését biztosítjuk. Új vasúti megállóhely és P+R parkoló létesül Budapest XVII. kerületében Akadémia-Újtelepnél.
A projekt során megszüntetésre kerülnek a sebességkorlátozások, a geometriai lehetőségeknek megfelelően a tervek szerint a sebesség emelésére is sor kerül. A korszerűsítés valamennyi szakágat érinti, a tervezett állapotban üzembiztos, a jelenleginél alacsonyabb fenntartási igényű létesítmény jön létre. A biztonság növelése érdekében több szintbeni közúti-vasúti keresztezés kiváltásra kerül 4 db felüljáró építésével.

A kivitelezés szerződéses összege: 62 267 583 106 Ft

(A Rákos - Gödöllő pálya- és kapcsolódó létesítmények építése projektszakasz a CEF forrás mellett az IKOP-2.1.0-15-2017-00044 Támogatási Szerződésből is finanszírozott.)

Gödöllő - Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítési és kapcsolódó munkák megvalósítása: Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2021. szeptember 28. napon lezárult.

A kivitelezés szerződéses összege: 64 851 643 449 Ft

(A Gödöllő - Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítési és kapcsolódó munkák megvalósítása projektszakasz a CEF forrás mellett az IKOP-2.1.0-15-2017-00043 és az IKOP-2.1.0-15-2017-00044 Támogatási Szerződésből is finanszírozott.)

Rákos - Hatvan vonalszakasz biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkái: Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2023. december 20. napon lezárult.
Rákos (kiz.) - Hatvan (kiz.) vonalszakaszon (állomásokon, forgalmi kitérőkön, megállón és állomásközökben egyaránt) új, korszerű biztosítóberendezés, valamint távközlés létesült. Új utastájékoztató rendszer, valamint új tűz- és vagyonvédelmi rendszer került telepítésre. A vonalszakaszon kiépült az ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer.
Megvalósult Pécel és Aszód állomás felvételi épületének, továbbá Isaszeg állomás biztosítóberendezési üzemi épületének teljeskörű rekonstrukciója. Megépült Hatvan állomás távközlés épület I. üteme, valamint új üzemi épület épült Gödöllő állomáson.

A kivitelezés szerződéses összege: 23 795 393 663 Ft

Összesen a 4 projektszakasz kivitelezésének szerződéses összege: 160 403 300 070 Ft

Adatok
Projekt azonosító száma 2015-HU-TM-0158-M
Projekt típusa Vasút
Projekt konstrukció Tervezés + Kivitelezés
Kialakítás típusa Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása
Új nyomvonal
Felújítás két vágány
új különszintű csomópont
Új P+R parkolók száma
Zajvédő fal
Biztosítóberendezés telepítése
Utastájékoztatás telepítése
Új nyomvonal 3000 méter
Felújítás két vágány 52200 méter
új különszintű csomópont 4 darab
Új P+R parkolók száma 180 darab
Zajvédő fal 17289 méter
Érintett vármegyék Budapest, Heves vármegye, Pest vármegye
Érintett települések Aszód, Bag, Budapest, Galgahévíz, Gödöllő, Hatvan, Hévízgyörk, Isaszeg, Máriabesnyő, Pécel, Tura
Kivitelező R-KORD Építőipari Korlátolt Felelősségű Társaság, STRABAG Vasútépítő Korlátolt Felelősségű Társaság, Belfry PE Korlátolt Felelősségű Társaság, Swietelsky Vasúttechnika Korlátolt Felelősségű Társaság, Thales Rail Signalling Solutions Kft.
Fázis Befejezett beruházás
A kivitelezés nettó szerződéses összege 160 403 300 070 Ft
Kedvezményezett neve Építési és Közlekedési Minisztérium
Kivitelezés kezdete 2017. 12. 14.
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma 2023. 12. 20.
Támogatás összege 165 484 373 338 Ft
Támogatás intenzitása 100%
Forrás A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával valósul meg.
2020.06.12