Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
Budapest-Hatvan vonalszakaszon a Keleti pályaudvar-Kőbánya felső és a Rákos-Hatvan vonalszakasz korszerűsítése, és ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése Rákos és Hatvan között
Érintett projektszakaszok:
Keleti pu. - Kőbánya felső között a 3. vágány kiépítése: Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2022. október 28. napon lezárult.
A beruházás során 3 km hosszan épül ki új vágány 80 km/órás tervezési sebességgel. A Keleti pályaudvaron a 10. vágányt meghosszabbítják, hogy alkalmassá váljon csatolt FLIRT motorvonatok fogadására.
A vágány nyomvonalán felújítanak három vasúti hidat, és megtörténik egy alsópályás acélhíd felszerkezetének a cseréje, továbbá a MÁV telep mellett zajvédő fal épül 289 m hosszban.
A kivitelezés szerződéses összege: 9 488 679 852 Ft
Rákos - Gödöllő pálya- és kapcsolódó létesítmények építése: Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2022. október 6. napon lezárult.
Rákos (kiz.) – Gödöllő (kiz.) vonalszakasz vasúti pálya, műtárgy, útépítés, magasépítés, energiaellátás, villamos felsővezeték, zajvédelmi munkák elvégzése, valamint az építéshez szükséges ideiglenes állapotok biztosítása.
A korszerűsítés során megteremtjük a XXI. sz-i színvonalú utasforgalom kiszolgálásához szükséges feltételeket, ennek kapcsán az utasforgalmi létesítményeket korszerűsítjük. Új P+R parkolókat létesítünk, valamint a vonal kapacitásának növelése érdekében az állomási peronok különszintű, akadálymentes megközelítését biztosítjuk. Új vasúti megállóhely és P+R parkoló létesül Budapest XVII. kerületében Akadémia-Újtelepnél.
A projekt során megszüntetésre kerülnek a sebességkorlátozások, a geometriai lehetőségeknek megfelelően a tervek szerint a sebesség emelésére is sor kerül. A korszerűsítés valamennyi szakágat érinti, a tervezett állapotban üzembiztos, a jelenleginél alacsonyabb fenntartási igényű létesítmény jön létre. A biztonság növelése érdekében több szintbeni közúti-vasúti keresztezés kiváltásra kerül 4 db felüljáró építésével.
A kivitelezés szerződéses összege: 62 267 583 106 Ft
(A Rákos - Gödöllő pálya- és kapcsolódó létesítmények építése projektszakasz a CEF forrás mellett az IKOP-2.1.0-15-2017-00044 Támogatási Szerződésből is finanszírozott.)
Gödöllő - Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítési és kapcsolódó munkák megvalósítása: Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2021. szeptember 28. napon lezárult.
A kivitelezés szerződéses összege: 64 851 643 449 Ft
(A Gödöllő - Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítési és kapcsolódó munkák megvalósítása projektszakasz a CEF forrás mellett az IKOP-2.1.0-15-2017-00043 és az IKOP-2.1.0-15-2017-00044 Támogatási Szerződésből is finanszírozott.)
Rákos - Hatvan vonalszakasz biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkái: Kivitelezés befejeződött, a műszaki átadás-átvétel 2023. december 20. napon lezárult.
Rákos (kiz.) - Hatvan (kiz.) vonalszakaszon (állomásokon, forgalmi kitérőkön, megállón és állomásközökben egyaránt) új, korszerű biztosítóberendezés, valamint távközlés létesült. Új utastájékoztató rendszer, valamint új tűz- és vagyonvédelmi rendszer került telepítésre. A vonalszakaszon kiépült az ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer.
Megvalósult Pécel és Aszód állomás felvételi épületének, továbbá Isaszeg állomás biztosítóberendezési üzemi épületének teljeskörű rekonstrukciója. Megépült Hatvan állomás távközlés épület I. üteme, valamint új üzemi épület épült Gödöllő állomáson.
A kivitelezés szerződéses összege: 23 795 393 663 Ft
Összesen a 4 projektszakasz kivitelezésének szerződéses összege: 160 403 300 070 Ft
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | 2015-HU-TM-0158-M |
Projekt típusa | Vasút |
Projekt konstrukció | Tervezés + Kivitelezés |
Kialakítás típusa |
Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása Új nyomvonal Felújítás két vágány új különszintű csomópont Új P+R parkolók száma Zajvédő fal Biztosítóberendezés telepítése Utastájékoztatás telepítése |
Új nyomvonal | 3000 méter |
Felújítás két vágány | 52200 méter |
új különszintű csomópont | 4 darab |
Új P+R parkolók száma | 180 darab |
Zajvédő fal | 17289 méter |
Érintett vármegyék | Budapest, Heves vármegye, Pest vármegye |
Érintett települések | Aszód, Bag, Budapest, Galgahévíz, Gödöllő, Hatvan, Hévízgyörk, Isaszeg, Máriabesnyő, Pécel, Tura |
Kivitelező | R-KORD Építőipari Korlátolt Felelősségű Társaság, STRABAG Vasútépítő Korlátolt Felelősségű Társaság, Belfry PE Korlátolt Felelősségű Társaság, Swietelsky Vasúttechnika Korlátolt Felelősségű Társaság, Thales Rail Signalling Solutions Kft. |
Fázis | Befejezett beruházás |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 160 403 300 070 Ft |
Kedvezményezett neve | Építési és Közlekedési Minisztérium |
Kivitelezés kezdete | 2017. 12. 14. |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2023. 12. 20. |
Támogatás összege | 165 484 373 338 Ft |
Támogatás intenzitása | 100% |
Forrás | A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával valósul meg. |