Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
A projekt célja az 1. számú vasútvonal Kelenföld és Ferencváros állomások közötti cca. 6 km hosszúságú szakaszának fejlesztése érdekében háromvágányú kapcsolat és új elővárosi megállók kialakításának tervezése. A projekt az ún. Déli körvasút koncepció részét képezi.
Budapest, mint TEN-T csomópont a magyar közlekedési rendszer legszűkebb keresztmetszete, három TEN-T törzshálózati folyosó érinti, a Mediterrán, a Keleti/Kelet-Mediterrán és a Rajna-Duna folyosók. A Déli összekötő vasúti Duna-híd és a csatlakozó vágányhálózat stratégiai és operatívan is kulcsfontosságú keresztezési pontja a vasúti hálózatnak. A MÁV Zrt. hálózatának legforgalmasabb állomásköze a Kelenföld és Ferencváros állomások közötti szakasz, mely jelenleg kétvágányú, villamosított pálya, az engedélyezett sebesség 80 km/h, a megengedett tengelyterhelés 210 kN, tehát nem teljesíti a nemzetközi átjárhatóságot biztosító feltételeket. Az átjárhatósági követelmények és a vonalszakasz szűk keresztmetszete miatt fejlesztése szükséges.
Kiemelt figyelmet kap továbbá az érintett terület zaj- és rezgésvédelme, valamint az egyéb környezetvédelmi szempontok is. Ennek megfelelően feladat többek között a több helyszínen, több alkalommal történő zajmérés, a fejlesztési igények és a zajmérések eredményei alapján zajgátló létesítmények (aktív és/vagy passzív) tervezése.
A projekt eredményeképpen rendelkezésre álló munkarészek tervezetten a következők. A vonalszakasz környezeti hatástanulmánya, engedélyezési tervei, a létesítéshez szükséges engedélyek, valamint a tenderdokumentáció.
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | KIF/748/2016-NFM |
Projekt típusa | Vasút |
Projekt konstrukció | Tervezés |
Kialakítás típusa | Felújítás két vágány |
Felújítás két vágány | 6000 méter |
Érintett vármegyék | Budapest |
Érintett települések | Budapest |
A projektben részt vett tervező(k) | Ring - Kontúrcsoport - Veszprémterv Konzorcium |
Fázis |
Befejezett előkészítés Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik. |
Az előkészítés nettó összege | 584 700 000 Ft |
Kedvezményezett neve | NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2018. 06. 01. |
Támogatás összege | 1 054 000 000 Ft |
Támogatás intenzitása | 100% |
Tervező / projektben résztvevő tervezők | Ring - Kontúrcsoport - Veszprémterv Konzorcium |
Tervezési befejezési határidő | 2018. 06. 01. |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |