Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
A projekt keretén belül a helyi és helyközi buszjáratok kiszolgálására új közös buszpályaudvar létesült a helyi autóbusz állomás átépítésével és kibővítésével a kaposvári vasútállomás mellett, ahol egy közös autóbuszos és vasúti peron is kialakításra került. A belvárosi autóbuszpályaudvaron történő autóbusztárolás megszüntetése érdekében az autóbuszok részére 54 férőhelyes hosszútávú parkoló épült meg a Baross Gábor utca végén.
A beruházás keretében új ferdekábeles gyalogos- és kerékpáros híd épült a Dombóvár-Gyékényes vv. 308+67,75 hm szelvényében, amely összeköti a belvárosi Petőfi teret és a Donner városrészt, és közvetlen eljutási lehetőséget biztosít a vasútállomás I. peronjára és az új autóbuszpályaudvarra. Az új híd megépítését követően a régi gyalogos híd elbontásra került.
Az új autóbuszpályaudvar kialakításával együtt a 2x2 sávos Áchim András utca nyomvonala is módosult a Noszlopy Gáspár utca és a Petőfi téri Szarvas üzletház közötti szakaszon, illetve a Budai Nagy Antal utca burkolata megerősítésre került az Anna utcáig. A Szarvas üzletháznál új kétsávos körforgalmú csomópont épült, és átépült a Dózsa György utcai csomópont is.
A vasútállomás felvételi épületének keleti oldalán új 29 férőhelyes P+R parkoló lett kialakítva a projekt keretében.
A beruházás során a Béla király utcai szintbeni közúti-vasúti keresztezés kiváltásra került egy új közúti felüljáróval a Hársfa utcával szemben, amihez csatlakozik a Béla király utca korrekciós szakasza is. A híd két oldalán egy-egy körforgalmi csomópont épült.
A Béla király utcai Kapos folyó hidja is teljes egészében felújításra került, és a Béla király utca korábbi nyomvonalán új kerékpáros vasúti átjáró létesült. A Csik Ferenc sétány meghosszabbításra, és teljes hosszában felújításra került a Béla király utcai korrekcióig, ezáltal a zsákutca jellege megszűnt.
A Béla király utca korrekciós szakaszán, és a Csik Ferenc sétány meghosszabbítása mellett közös gyalog- és kerékpárút épült teljes hosszban.
A Csik Ferenc sétány északi oldalán a Gilice utcától a Virág fürdőig önálló vonalvezetésű kerékpárút, valamint merőleges felállású P+R létesült, és a meglévő parkolók is felújításra kerültek.
Az új helyi és helyközi pályaudvaron, valamint a vasútállomás területén kiépült egy korszerű hangos és vizuális utastájékoztatási rendszer, illetve telepítve lettek információs oszlopok és MÁV jegykiadó automaták is.
2020. november 10-ig a projektelemek használatbavételi és forgalomba helyezési engedélyei kiadásra kerültek, és ugyanezen a napon a közlekedők és az utazóközönség részére a projektelemek teljes körűen átadásra kerültek.
A kedvezményezett neve, projekt címe: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság és Kaposvári Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság, Kaposvár Megyei Jogú Város intermodális pályaudvar és a hozzá kapcsolódó közösségi közlekedés fejlesztése
A szerződött támogatás összege: nettó 13 962 722 662 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100% EU
A projekt befejezési dátuma: 2021.11.01.
A projekt azonosító száma: IKOP-3.2.0-15-2016-00016
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | IKOP-3.2.0-15-2016-00016 |
Projekt típusa | Intermodális csomópont |
Projekt konstrukció | Tervezés + Kivitelezés |
Kialakítás típusa |
Vasút Híd Új P+R parkolók száma Úthálózat Közúti csomópontok Felüljáró Helyi közlekedés Helyközi közlekedés Kerékpár hálózat B+R parkolók Gyalogos hálózat Akadálymentesítés |
Úthálózat | 4023 méter |
Közúti csomópontok | 3 db új körforgalmú csomópont létesült, az egyik 2x2 sávos kialakítással. |
Híd | 275 méter |
Felüljáró | 72 méter |
Új P+R parkolók száma | 108 darab |
Vasút | A beruházás keretében SK+55 peron épült az I. vágány mellett 251 m hosszon, valamint felújításra került a II. - IV. vágány közötti peron is. Az érintett peronokon részleges peronfedés is létesült. |
Helyi közlekedés | Az elkészült buszpályaudvaron 16 db. busz számára létesült induló álláshely. |
Helyközi közlekedés | Az új buszpályaudvaron 20 db. busz számára létesült induló álláshely. |
Kerékpár hálózat | A Béla király utca és a Csik Ferenc sétány beavatkozással érintett szakaszain az úttal párhuzamosan közös gyalog- és kerékpárút épült, a Csik Ferenc sétány felújított szakaszával párhuzamosan kerékpárút épült, valamint az újonnan létesítendő gyalog- és kerékpárhídon keresztül közvetlen összeköttetés létesült a belváros és a donneri városrész között. |
B+R parkolók | 110 darab |
Gyalogos hálózat | A beruházás keretében új gyalogos- és kerékpároshíd épült, amely a belvárost és a Donner városrészt köti össze. |
Akadálymentesítés | Valamennyi projektelem tekintetében megvalósult az akadálymentesítés. |
Érintett vármegyék | Somogy vármegye |
Érintett települések | Kaposvár |
Fázis | Befejezett beruházás |
Az előkészítés nettó összege | 1 510 494 954 Ft |
Kedvezményezett neve | NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság és Kaposvári Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság |
Kivitelezés kezdete | 2017. 10. 01. |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2020. 09. 01. |
Forgalomba helyezés időpontja (tervezett) | 2020. 11. 10. |
Támogatás összege | 13 962 722 662 Ft |
Támogatás intenzitása | 100% |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |