Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
A projekt megvalósítása Győr Megyei Jogú Város és a környező, érintett települések közlekedési szempontból történő észak-dél irányú tehermentesítését, a tranzitforgalom által generált környezetterhelés nagymértékű csökkenését, a tehergépjármű-forgalom biztonságosabb és gyorsabb közlekedését fogja szolgálni.
Az út Vámosszabadi, Győrújfalu, Győrzámoly, Abda, Ikrény és Győr települések területét érinti.
Az elkerülő út két szakaszra bontható, egy részről a 813. számú főúti szakaszra, más részről a 85. számú főúti szakaszra.
A 813. számú főúti szakasz a 14. számú főúti meglevő szintbeni körforgalmi csomópontból indul a 13+261 km szelvényben, majd a távlati Vámosszabadi elkerülő úti elválási csomóponttól haladva Győrújfalu és Győrzámoly települések között éri el a 18+079 km szelvényben a 1401. jelű állami utat szintbeni turbó körforgalom kialakításával. Déli irányba továbbhaladva az elkerülő út keresztezi a Mosoni-Duna folyót a 21+192 km szelvényben. A 22+700 km szelvényben került megtervezésre a Pinnyédi járműosztályozós csomópont, majd a nyomvonal keresztezi a 23+366 km szelvényben a Rábca folyót. Ezt követően a 24+228 km szelvényben a 813. számú főút eléri az 1. számú főutat, ahol aszimmetrikus fél-lóhere alakú csomópont került megtervezésre. A tervezési szakasz vége az 1. számú főúti csomópont déli oldali turbó körforgalmi alcsomópontja a 24+356 km szelvényben.
A 813. számú főút új szakasza a 13+261 km szelvénytől a 24+356 km szelvényig tart, hossza 11.095 m. Az út alapvetően 2x1 sávos kialakítással került megtervezésre, kivéve a 1401. jelű úti csomópont környezetében, ahol a 17+850 - 18+450 km szelvényig, valamint az 1. számú főúti csomópont térségében a 23+800 km szelvénytől a végszelvényig 2x2 sávos kialakítású.
A 85. számú főúti tervezési szakasz az 1. számú főúti csomópont déli oldali turbó körforgalmi alcsomópontjától (0+000 km tervezési szelvény) az M1 autópálya - M85 autóút - 85. számú főút csomópontig tart (1+969 km tervezési szelvény). A nyomvonal a 0+971 km szelvényben keresztezi különszinten az 1. számú Budapest - Hegyeshalom vasútvonalat. A főút 2x2 sávos kialakítással került megtervezésre a teljes 1.969 m hosszon.
Az elkerülő út főpálya mellett megtervezésre került még a 1401. jelű út korrekciója 2x1 sávon 771 m hosszon, az 1. számú főút korrekciója 1.341 m hosszon, 1 db különszintű csomópont az 1. számú főút - 85. számú főút - 813. számú főút keresztezésében, 14 db műtárgy - közte a Mosoni-Duna feletti műtárgy (45+75+45 m támaszköz) és a Rábca feletti műtárgy (52,20 m támaszköz), 1 db monolit vasbeton szögtámfal, 5 db turbó körforgalom, 1 db egysávos körforgalom, 2 db járműosztályozós csomópont, 14 km védőkerítés, 1 db tengelysúlymérő öböl, közel 4 km zajvédő fal és mintegy 38 km megközelítő és párhuzamos út.
A jelenlegi feladatok az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítéséig, illetve a szükséges engedélyek megszerzéséig tartanak.
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | K081.14 |
Projekt típusa | Út |
Projekt konstrukció | Tervezés |
Kialakítás típusa |
Kerékpárút Különszintű forgalmi csomópont Körforgalom Négynyomúsítás Szintbeni csomópont építés Híd Zajvédő fal Új nyomvonal (2x1 sáv) Új nyomvonal (2x2 sáv) |
Új nyomvonal (2x1 sáv) | 9939 méter |
Új nyomvonal (2x2 sáv) | 1156 méter |
Négynyomúsítás | 1969 méter |
Híd | 165 méter |
Kerékpárút | 1504 méter |
Zajvédő fal | 4000 méter |
Érintett vármegyék | Győr-Moson-Sopron vármegye |
Érintett települések | Abda, Győr, Győrújfalu, Győrzámoly, Ikrény, Vámosszabadi |
A projektben részt vett tervező(k) | Pannonway Építő Kft. |
Fázis |
Előkészítés Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik. Környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. Engedélyezési tervvel rendelkezik. Építési engedéllyel rendelkezik. |
Az előkészítés nettó összege | 749 860 000 Ft |
Kedvezményezett neve | Magyar Állam |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2028. 12. 01. |
Forgalomba helyezés időpontja (tervezett) | 2028. 12. 31. |
Támogatás összege | 65 000 000 000 Ft |
Támogatás intenzitása | 100% |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |