Magyarország Kormánya

Építési és Közlekedési Minisztérium

Beruházási portál

Projektek

Győr, északnyugati elkerülő út megvalósítása (előkészítés)

A projekt megvalósítása Győr Megyei Jogú Város és a környező, érintett települések közlekedési szempontból történő észak-dél irányú tehermentesítését, a tranzitforgalom által generált környezetterhelés nagymértékű csökkenését, a tehergépjármű-forgalom biztonságosabb és gyorsabb közlekedését fogja szolgálni.
Az út Vámosszabadi, Győrújfalu, Győrzámoly, Abda, Ikrény és Győr települések területét érinti.
Az elkerülő út két szakaszra bontható, egy részről a 813. számú főúti szakaszra, más részről a 85. számú főúti szakaszra.
A 813. számú főúti szakasz a 14. számú főúti meglevő szintbeni körforgalmi csomópontból indul a 13+261 km szelvényben, majd a távlati Vámosszabadi elkerülő úti elválási csomóponttól haladva Győrújfalu és Győrzámoly települések között éri el a 18+079 km szelvényben a 1401. jelű állami utat szintbeni turbó körforgalom kialakításával. Déli irányba továbbhaladva az elkerülő út keresztezi a Mosoni-Duna folyót a 21+192 km szelvényben. A 22+700 km szelvényben került megtervezésre a Pinnyédi járműosztályozós csomópont, majd a nyomvonal keresztezi a 23+366 km szelvényben a Rábca folyót. Ezt követően a 24+228 km szelvényben a 813. számú főút eléri az 1. számú főutat, ahol aszimmetrikus fél-lóhere alakú csomópont került megtervezésre. A tervezési szakasz vége az 1. számú főúti csomópont déli oldali turbó körforgalmi alcsomópontja a 24+356 km szelvényben.
A 813. számú főút új szakasza a 13+261 km szelvénytől a 24+356 km szelvényig tart, hossza 11.095 m. Az út alapvetően 2x1 sávos kialakítással került megtervezésre, kivéve a 1401. jelű úti csomópont környezetében, ahol a 17+850 - 18+450 km szelvényig, valamint az 1. számú főúti csomópont térségében a 23+800 km szelvénytől a végszelvényig 2x2 sávos kialakítású.
A 85. számú főúti tervezési szakasz az 1. számú főúti csomópont déli oldali turbó körforgalmi alcsomópontjától (0+000 km tervezési szelvény) az M1 autópálya - M85 autóút - 85. számú főút csomópontig tart (1+969 km tervezési szelvény). A nyomvonal a 0+971 km szelvényben keresztezi különszinten az 1. számú Budapest - Hegyeshalom vasútvonalat. A főút 2x2 sávos kialakítással került megtervezésre a teljes 1.969 m hosszon.
Az elkerülő út főpálya mellett megtervezésre került még a 1401. jelű út korrekciója 2x1 sávon 771 m hosszon, az 1. számú főút korrekciója 1.341 m hosszon, 1 db különszintű csomópont az 1. számú főút - 85. számú főút - 813. számú főút keresztezésében, 14 db műtárgy - közte a Mosoni-Duna feletti műtárgy (45+75+45 m támaszköz) és a Rábca feletti műtárgy (52,20 m támaszköz), 1 db monolit vasbeton szögtámfal, 5 db turbó körforgalom, 1 db egysávos körforgalom, 2 db járműosztályozós csomópont, 14 km védőkerítés, 1 db tengelysúlymérő öböl, közel 4 km zajvédő fal és mintegy 38 km megközelítő és párhuzamos út.

A jelenlegi feladatok az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítéséig, illetve a szükséges engedélyek megszerzéséig tartanak.

Adatok
Projekt azonosító száma K081.14
Projekt típusa Út
Projekt konstrukció Tervezés
Kialakítás típusa Kerékpárút
Különszintű forgalmi csomópont
Körforgalom
Négynyomúsítás
Szintbeni csomópont építés
Híd
Zajvédő fal
Új nyomvonal (2x1 sáv)
Új nyomvonal (2x2 sáv)
Új nyomvonal (2x1 sáv) 9939 méter
Új nyomvonal (2x2 sáv) 1156 méter
Négynyomúsítás 1969 méter
Híd 165 méter
Kerékpárút 1504 méter
Zajvédő fal 4000 méter
Érintett vármegyék Győr-Moson-Sopron vármegye
Érintett települések Abda, Győr, Győrújfalu, Győrzámoly, Ikrény, Vámosszabadi
A projektben részt vett tervező(k) Pannonway Építő Kft.
Fázis Előkészítés
Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik.
Környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik.
Engedélyezési tervvel rendelkezik.
Építési engedéllyel rendelkezik.
Az előkészítés nettó összege 749 860 000 Ft
Kedvezményezett neve Magyar Állam
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma 2028. 12. 01.
Forgalomba helyezés időpontja (tervezett) 2028. 12. 31.
Támogatás összege 65 000 000 000 Ft
Támogatás intenzitása 100%
Forrás A beruházást a magyar állam finanszírozza.
2022.02.14