Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
A tervezett fejlesztés Esztergom gyorsforgalmi úthálózatba történő bekötését és a Térség infrastruktúrális fejlesztését célozza meg. Az autóút az 1. sz. főút (Bicske) - M1 autópálya és Esztergom között, 32,3 km hosszban, 20,0 m koronaszélességgel, 2x2 sávos kialakítással, 110 km/h tervezési sebességgel, leállósávok nélkül kerül megvalósításra.
Az autóút nyomvonala az újonnan létesítendő M1 (Bicske-Mány) autópálya csomóponttól indul, majd Mányt Keletről, Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról, Dágot, Únyt, Csolnokot, Leányvárt keletről kerülve 3 db alagúton keresztül éri el a 10. sz. főutat. A 2. számú Budapest-Esztergom vasútvonalat különszintű átvezetéssel keresztezi, majd eléri a 117. sz. főutat és annak 2x2 sávra történő bővítésével, ívkorrekciójával halad tovább, Kesztölcöt nyugatról kerülve éri el az Esztergom-Kertvárosban lévő 117. sz. főút – 1117. j. út (Esztergom ipari parki út) csomópontot, mint végcsomópontot. A fejlesztés része továbbá az 1. sz. főút és az M1 autópálya között a 2x1 sávos 103. számú főút és az Úny bekötőút megvalósítása, a 1106. j. út Únytól Dág településig történő felújítása, a Tinnyét északról elkerülő út és a Dorog bekötőút megvalósítása, valamint a teljes 1117. j. út (Esztergom Ipari Parki út) felújítása. A gyorsforgalmi út üzemeltetési feladatainak ellátása érdekében Kesztölcön üzemmérnökségi telep kerül megvalósításra.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Út |
Kialakítás típusa | Új nyomvonal (2x2 sáv) |
Új nyomvonal (2x2 sáv) | 32300 méter |
Érintett megyék | Fejér megye, Komárom-Esztergom megye, Pest megye |
Érintett települések | Bicske, Dág, Dorog, Esztergom, Kesztölc, Leányvár, Mány, Perbál, Piliscsaba, Piliscsév, Pilisjászfalu, Szomor, Tinnye, Tök, Úny, Zsámbék |
A projektben részt vett tervező(k) | CONSTREAL Mérnöki Iroda Kft. |
Fázis |
Befejezett előkészítés Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik. Környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. Engedélyezési tervvel rendelkezik. Építési engedéllyel rendelkezik. |
Az előkészítés nettó összege | 1 896 000 000 Ft |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | In_progress. 01. |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |