Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
Eger város és környezete számára a helyközi busz- és vasúti közlekedés kiemelt fontosságú. A tervezett fejlesztés megvalósításának általános célja a közösségi közlekedés színvonalának javítása, az igényeknek megfelelő, megbízható szolgáltatás biztosítása, a jelenlegi utazási részarányok megőrzése, hosszabb távon a tömegközlekedés arányának lehetőség szerinti növelése, átszálló és módváltó csomópontok létrehozása, a korszerű és hatékony hálózati átjárhatóság erősítése érdekében.
A fejlesztés közvetlen célja egyrészt a jelenlegi túlzsúfolt egri autóbuszpályaudvaron tapasztalható rendezetlen helyzet javítása, másrészt a helyi, a helyközi autóbuszos, és a vasúti közlekedés együttműködésének elősegítése, egy új intermodális csomópont létrehozásával.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Intermodális csomópont |
Kialakítás típusa |
Vasút Új P+R parkolók száma Úthálózat Közúti csomópontok Helyi közlekedés Helyközi közlekedés Kerékpár hálózat Gyalogos hálózat Akadálymentesítés Egyéb |
Közúti csomópontok | Az IMCS közúthálózatba kapcsolása a Vasút utca – Állomás tér csomópontban kerül megvalósításra, az eljutási idők optimalizálásával. A buszok hatékony útvonalvezetéséhez közúti kapcsolatok kerülnek kialakításra, melyek érintik a Deák F. u-Hadnagy u., Vasút u. 25. sz. főút (Mátyás király út) egyes szakaszait. |
Új P+R parkolók száma | 107 darab |
Vasút | Megvalósul az utasforgalmi terek (peronok, gyalogos utak, állomásépület) korszerűsítése, akadálymentesítése, esztétikus kialakítása. |
Helyi közlekedés | Az IMCS területén legalább 1 helyi autóbusz indítóhely kialakítása. |
Helyközi közlekedés | A vasútállomás térségében 10 helyközi autóbusz indítóhely, 3 leszállóhely valamint 11 db tároló állás kialakítása. A meglévő autóbusz pályaudvar fejlesztése során minimum 4db helyközi érkező állás, 4 db csuklós és 6 db szóló induló állás, valamint 4db helyi átmenő megálló vagy végállomás létesül. A meglévő autóbusz pályaudvar valamint az újonnan létesítendő autóbusz decentrum területén egyaránt forgalomtechnikai beavatkozások valósulnak meg, a gyalogosforgalom biztonságosabbá, átláthatóbbá tétele és a buszok mozgásának racionalizálása érdekében. |
Kerékpár hálózat | Kerékpárút építése minimálisan 500 fm hosszon, a meglévő hálózathoz kapcsolódóan. |
Gyalogos hálózat | Gyalogos kapcsolatok kialakítása az intermodális csomópont megközelíthetősége érdekében. A meglévő Barkóczy utcai autóbusz pályaudvar területén megvalósul a gyalogosforgalom szabályozása, az induló és érkezőállások biztonságos megközelíthetősége érdekében. |
Akadálymentesítés | A kialakítandó épületeknél alapvető cél a teljes akadálymentesség biztosítása az ügyfélforgalom lebonyolítására is alkalmas területeken. A parkolóban a mozgáskorlátozottak részére parkolóhelyek létesülnek, a szükséges előírásoknak megfelelően. |
Érintett vármegyék | Heves vármegye |
Érintett települések | Eger |
A projektben részt vett tervező(k) | TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft. |
Fázis |
Előkészítés Megvalósíthatósági tanulmánnyal rendelkezik. Engedélyezési tervvel rendelkezik. Építési engedéllyel rendelkezik. Tenderdokumentációval rendelkezik. |
Az előkészítés nettó összege | 257 000 000 Ft |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | In_progress. 01. |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |