Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
A projekt célja Budapest kötött, átjárhatóságot korlátozó, több mint egy évszázaddal ezelőttről megörökölt fejpályaudvari rendszerének felülvizsgálatával az átmenő vasúti hálózat kialakítása és így a meglévő hálózatban rejlő lehetőségek jobb kihasználásával a vasútüzem teljesítőképességének növelése és hatékonyabbá tétele, továbbá a zavarérzékenység csökkentésével a vasútnak az elővárosi és a városi közlekedésben betöltött szerepének növelése. Mindezen lépésekkel előmozdítható a fenntartható, környezetbarát, közösségi közlekedési módok átfogó versenyképességének javítása Magyarország központi régiójában.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése révén emellett Budapest igen értékes, kedvező pozícióban található területei válnak alkalmassá új, nagyvárosias funkciók befogadására. Új városfejlesztési tengely jön létre, amely a különböző ágazatok szinergikus együttműködése révén válik a városi életminőség javításának és a gazdasági aktivitás ösztönzésének színterévé.
A fenti célok érdekében városfejlesztési, közlekedési, vasúttechnológiai és környezetvédelmi szempontokra is kiterjedő Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány és költség haszon elemzés készül a projekt keretében.
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | IKOP-3.1.0-15-2020-00020 |
Projekt típusa | Vasút |
Projekt konstrukció | Tervezés |
Kialakítás típusa | Egyéb |
Érintett vármegyék | Budapest |
Érintett települések | Budapest I. ker., Budapest II. ker., Budapest V. ker., Budapest VI. ker. , Budapest XI. ker., Budapest XII. ker. , Budapest XIII. ker. |
A projektben részt vett tervező(k) | - |
Fázis | Befejezett előkészítés |
Kedvezményezett neve | Építési és Közlekedési Minisztérium |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2023. 12. 31. |
Támogatás összege | 1 575 749 017 Ft |
Támogatás intenzitása | 100% |
Tervező / projektben résztvevő tervezők | FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. |
Tervezési befejezési határidő | 2023. 11. 15. |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |