Lázár János építési és közlekedési miniszter február közepén, a Szikszón tartott lakossági fórumon tett ígéretet arra, hogy a minisztérium az arnóti körforgalom kibővítésével csökkenti a torlódásokat és mérsékelik a forgalmi fennakadásokat.

A körforgalom átalakítása kezdetét is veszi, az ideiglenes forgalomtechnikai és geometriai beavatkozások első lépéseként a szakemberek kiépítik a munkák első ütemének elvégzéséhez szükséges forgalmi terelési rendet: március 1-én (szombaton) a körforgalom belső szigeténél és a körforgalom Szikszói ágán, majd március 2-án (vasárnap) a területelőkészítési és bontási munkálatok indulnak el.

A jelenlegi forgalmat mindez érdemben nem korlátozza, de a terelés nagyobb odafigyelést igényel az ott közlekedőktől a munkagépek és a munkát végzők -időszakos, eseti- mozgása miatt. Ezt követően ütemezetten történik a forgalomterelés kiépítése és az építési munkák megvalósítása.

A 2021 októberében átadott M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakasza megsüllyedt, ezért 2024 februárjában le kellett zárni azt. A forgalom a környező alacsonyabb rendű utakra, így a 3. sz. főút arnóti részszakaszára, illetve az Arnóti út, a 3. sz. főút és a 37. sz. főút találkozásánál található, ún. arnóti körforgalomra terelődött. A fokozottabb terhelés veszélyes közlekedési helyzeteket és hosszú várakozási időt eredményezett az itt élők, illetve az áthaladók számára. Ennek enyhítése érdekében az Építési és Közlekedési Minisztérium saját forrásból bővíti ki az arnóti körforgalmat, amely várhatóan felgyorsítja majd a forgalmat, növelve ezzel a csomópont kapacitását, áteresztő képességét. A M30-as autópályán keletkezett hiba a tervezési és kivitelezési munkálatokat végző – a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG alkotta – STR M30 Konzorcium felelőssége, a javítás költségeit - mintegy 5 milliárd forintot – is a Strabagnak kell viselnie.

2025.02.28