A fejlesztésnek köszönhetően egy új 1400 méter hosszú 2x1 sávos útszakasz valósult meg, mely közlekedési, közlekedésbiztonsági, lakossági és gazdasági szempontból is kedvező. A beruházás részeként 2 db új körforgalmú csomópont került kialakításra, továbbá 1400 méteren a Rákóczi utca kopórétegének cseréje is megtörtént. Emellett a kivitelezés részét képezte a 775 méter zajárnyékoló fal megépítése, a dinamikus mozgásérzékelő közvilágítás, a hírközlési, kis- és középfeszültségű villamos vezetékek, a vízellátás, a szennyvízelvezetés, a szénhidrogén vezetékek és a csapadékelvezető csatornák kiépítése.

Mint ismert az I. ütem során a 2x1 sávos összekötő utat 3,5 m széles sávokkal, 7,5 m útburkolat szélességgel és 11 méter koronaszélességgel, illetve a két körforgalom között 3,25 méter sávszélességgel és 9,5 méter koronaszélességgel alakították ki összesen mintegy 900 méter hosszan. A beruházás részeként 2 db új körforgalmú csomópontot is kialakítottak, felújították a Füzes-patak hídját, a patak medrét rendezték, átépítették a 81106 j. utat 160 m hosszon, illetve csatlakozásokat építettek ki a Sasfészek pihenőhely csomópontjához, illetve a meglévő földút-hálózathoz.
A beruházás első és a második ütemének eredményeképp egy évtizedek óta várt autópálya-kapcsolat valósulhatott meg a Pest megyei településen. Az összesen 2,3 km új szakasznak köszönhetően Páty település könnyebben elérhetővé vált és egyúttal Biatorbágy is mentesült az áthaladó forgalomtól.
A fejlesztés hazai forrásból az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, a Mészáros és Mészáros Zrt. kivitelezésében nettó 4.398.183.469 forintból valósult meg. A most befejezett II. ütem kivitelezésének nettó értéke 1.947.000.719 Ft.

 

2024.06.03.