Építési és Közlekedési Minisztérium
Beruházási portál
A közösségi közlekedés versenyképességének megteremtése az egyéni közlekedéssel szemben az infrastruktúra fejlesztésével, a szolgáltatások színvonalának emelésével, a módváltás lehetőségeinek minél gyorsabb és kényelmesebb kialakításával Szeged Személypályaudvaron és közvetlen környezetében. A fejlesztés célja, egyrészt hogy Szeged komplex állomás (részei: Szeged-Személy, Szeged-Rendező és Szeged-Tisza pályaudvarok) infrastruktúra-fejlesztése, amely megteremti a különböző fázisokban lévő nyílvonali projektek közötti összhangot, egyúttal lehetővé teszi a külön projektben megvalósuló vasúti Tisza-hídhoz való illeszkedést. Másrészt a Mars téri autóbusz-állomás áthelyezésével a vasútállomás környezetében korszerű Helyközi Tömegközlekedési Csomópont (HTCS) létrehozása.
Vasút fejlesztése: Vasútállomás belső átalakítása az átszálló kapcsolatok támogatása érdekében. A személypályaudvaron a vágányhálózat átalakítása, kitérőkapcsolatok racionalizálása, párhuzamos ki- és bejárás biztosítása
Gyalogos hálózat fejlesztése: Az átszállások gyorsításához szükséges gyalogos kapcsolatok és terek kialakítása.
Helyi közlekedés fejlesztése: 13-15 érkező és induló állásos, 20 férőhelyes rövid idejű tárolókapacitású buszpályaudvar
Adatok | |
---|---|
Projekt azonosító száma | IKOP_PLUSZ-1.2.0-23-2024-00012 |
Projekt típusa | Intermodális csomópont |
Projekt konstrukció | Tervezés |
Kialakítás típusa |
Vasút Új P+R parkolók száma Helyi közlekedés B+R parkolók Gyalogos hálózat |
Új P+R parkolók száma | 120 darab |
B+R parkolók | 620 darab |
Egyéb | Helyközi Tömegközlekedési Csomópont (HTCS) létrehozása |
Érintett vármegyék | Csongrád vármegye |
Érintett települések | Szeged |
Fázis | Előkészítés |
Kedvezményezett neve | Építési és Közlekedési Minisztérium |
A projekt tervezett/tényleges befejezési dátuma | 2027. 12. 31. |
Támogatás összege | 1 796 342 915 Ft |
Támogatás intenzitása | 100% |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |